Nie ma chyba współcześnie człowieka, który nigdy nie miał do czynienia z reklamą. Ta niezwykle popularna w XXI idea opiera się przede wszystkim na dwóch filarach – perswazji i informacji. O ile przestrzegane są wszystkie przepisy, reklama nie cofnie się przed niczym, by pozyskać klienta. Obfitość form, tematów, gatunków oraz wykorzystywanych chwytów marketingowych może niekiedy przytłaczać. Przyjrzyjmy się więc tym pierwszym.
Rodzaje reklamy
Chociaż reklama dzieli się na kilka rodzajów, pamiętać należy, iż jest to podział całkowicie umowny. Niewyczerpana ludzka kreatywność tworzy wciąż nowe formy, otwiera nowe możliwości dotarcia do klienta. Wspomniane zostaną więc jedynie najbardziej podstawowe rodzaje:
Reklama internetowa
Pod tym szerokim pojęciem kryją się wszelkie próby zwrócenia uwagi klientów w sieci. Reklama internetowa budzi najczęściej emocje negatywne, wynikające ze skojarzeń z uciążliwymi w zamknięciu okienkami, spamem w skrzynkach mailowych oraz niskiej jakości artykułami sponsorowanymi. Należy jednak pamiętać także o bardziej etycznym marketingu – tworzeniu witryn reklamowych, dostarczających informacji o produkcie, pozycjonowaniu wyników wyszukiwania.
Reklama prasowa
Jest to znajdująca się w magazynach i gazetach grafika prezentująca produkt, zawierająca najczęściej hasło reklamowe.
Reklama radiowa i telewizyjna
Typ reklamy tracący obecnie na popularności, jednak wciąż znajdujący stałą grupę odbiorców. Emisja w godzinach szczytu jest kosztowna dla producentów. Prezentowane są bardzo często odgrywane przez aktorów sceny, w które wpleciony zostaje reklamowany produkt. Uwagę zwracają bardzo często żarty oraz ton wypowiedzi.
Inne rodzaje reklamy
Informowanie o dostępnych produktach odbywa się nie tylko poprzez media. Reklama znajduje się wszędzie – na ulicy natykamy się na billboardy i oklejone grafikami pojazdy, wydarzenia mają najczęściej swoich sponsorów, podczas wystaw oraz konwentów otoczeni jesteśmy przez obiekty typu roll up, a w tle, za gośćmi i prowadzącymi, znajduje się ścianka reklamowa.
Najnowsze komentarze