Centrala telefoniczna VoIP – co warto o niej wiedzieć?

Pomimo niesamowitego rozwoju komputerów i powszechnego korzystania z maili, nadal podstawowym sposobem komunikacji w firmach są telefony. Jak się jednak okazuje, rozwój technologiczny dotknął również i je, a dobrym tego przykładem jest centralka VoIP. Czym jest to urządzenie, a także jakimi konkretnie charakteryzuje się zaletami?

Czym jest centrala telefoniczna VoIP?

Każdy doskonale wie, jak działa zwykła analogowa centrala telefoniczna. Jest to klasyczna wersja, która opiera swoje działanie na używanej od lat linii telefonicznej, zwykłych telefonach i fizycznym połączeniu poprzez przewód. Jest ona prosta w działaniu, lecz niestety posiada ogromne ograniczenia. Jeśli komuś zależy na znacznie lepszych funkcjach, to powinien zdecydować się na model VoIP.

VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to połączenie telefoniczne, które w całości przekazywane jest przez Internet. Centrala VoIP może być fizycznym urządzeniem znajdującym się w firmie lub też wirtualnym, którym zarządzać będzie operator. Jakie są konkretnie plusy takiego rozwiązania?

Najważniejsze zalety centrali VoIP

Zanim jednak przejdzie się do unowocześniania posiadanej linii telefonicznej w firmie, najpierw warto zadać sobie pytanie, jakie są konkretnie zalety centrali VoIP. Co się zyskuje, inwestując w takie rozwiązanie? Nie da się ukryć, że najważniejszą zaletą jest w tym wypadku znaczna poprawa jakości dźwięku podczas połączenia. Klasyczna linia telefoniczna oparta na przewodzie musi znacznie kompresować dźwięk, co przekłada się na często fatalną jakość. W przypadku połączenia internetowego nie ma potrzeby stosowania takiej kompresji, więc połączenie jest wyraźne i doskonałej jakości. Jakie jeszcze zyskuje się dodatkowe funkcje w przypadku centrali telefonicznej VoIP? Warto wymienić tu przede wszystkim:

  • możliwość automatycznego przekierowywania połączeń,
  • kierowanie połączeń przychodzących do kolejnych wolnych aparatów,
  • interaktywną samoobsługę dla klienta, który może wydawać polecenia klawiszami numerycznymi,
  • możliwość realizowania rozmów wideo.

Oczywiście na tym zalety tego rozwiązania się nie kończą, ponieważ oprócz tego centrala VoIP charakteryzuje się możliwością znacznego obniżenia kosztów prowadzenia firmy np. poprzez mniejszy abonament, czy też niższy koszt sprzętu.

Gdzie kupić centralkę VoIP?

Jak więc widać, swoimi zaletami, ale też i możliwościami taki rodzaj centralki VoIP bije konkurencje na każdym polu. Jeśli chce się wybrać model możliwie jak najlepszy, warto wiedzieć, gdzie go kupić. Focus Telecom to firma tworząca m.in. centrale VoIP, która od wielu lat cieszy się sporym zaufaniem wśród swoich klientów.

Author: netcorp.com.pl